středa 29. listopadu 2017

Vánoční přípravy jinak

     Vánoce se blíží a namísto sněhu s nimi přichází dlouhé fronty u pokladen. Občas se může stát, že nás toto období spíše stresuje než veselí a já se pokusím uvést pár nápadů, které Vám pomohou naladit se na vánoční atmosféru.
     Aktivity jako pečení cukroví, zdobení Vašich domovů a nakupovaní vánočních dárků je samozřejmost. No zeptejte se sami sebe - dokázali byste zdobit stromeček bez natěšení? Já tedy ne. Ať je to ale tradice sebevíc prověřená a ozkoušená, není to něco, čemu bychom se věnovali od začátku. Pojďme se na to podívat z obráceného, pro mě pohodlnějšího pohledu.
      Vezmeme-li v potaz pečení cukroví, já osobně preferuji pomáhat spíše v procesu ochutnávání než výroby a funguje to pro mě stejně tak, jak předpokládám, že by fungovalo pečení. Jen pohodlněji.
      Stejné je to se zdobením prostorů - tato tradice má několik částí, tedy přípravnou, organizační a praktickou. Pokud se já, jako ekonom, budu angažovat ve fázi přípravné a organizační: nakupování ozdob, a řízení procesu výzdoby, dalo by se říct, že na tom budu mít větší podíl, než moje mladší sestra, která akorát poslouchá moje rady a zdobí náš dům. Člověk se při takovéto činnosti uvolní, přispěje svými nápady a nikdo mu nemůže říct, že s ničím nepomáhá.
        Konečně se dostávám k mé nejoblíbenější části, a to vánočním nákupům. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že tato činnost se mnohem lépe zvládá, když uděláte radost samy sobě. Když si totiž koupím ten krásný svetr nebo džíny, na které koukám už několik týdnů, mám automaticky lepší náladu a hned mám spoustu nápadů na dárky pro ostatní lidi. Samozřejmě zde musíme potlačit realistické myšlenky na náš rozpočet, na to je čas po Vánocích. Teď šťastně nosíte svůj nový svetr a jste připravení rozdávat radost ostatním.
         Nuže, doufám, že Vám mé tipy pomůžou a doufám, že Vám pomohou vyvarovat se předvánočním stresům.

Jana Kopáčová, 4.D

Žádné komentáře:

Okomentovat